Prihlásenie

Časť E: Práca predajcu

Táto časť vás naučí efektívne využívať získané vedomosti v praxi, spracovávať objednávky a merať svoju produktivitu. Na konci napíšete krátke zhrnutie, ako ste túto časť pochopili a ako ju plánujete využiť.

6.1. Tréning praktických zručnost

Z nasledujúceho vyúčtovania vypíš nasledujúce údaje:

  1. Spotrebu za posledné 3 roky:

  2. EIC kód zákazníka (identifikácia zákazníka v distribučnej spoločnosti):

  3. Adresu zákazníka:

  4. Akú cenu elektriny za MWh silovej elektriny platil zákazník v poslednom roku (vypíš všetky, ak je ich viac, aj obdobie, ktoré platili):

  5. Zakrúžkuj všetky položky, ktoré sú spojené s distribúciou elektriny a ktoré bude klient platiť pri odbere z Virtuálnej batérie.

Urobte nasledujúce kroky k zákazníkovi z vyúčtovania:

Vložte zákazníka ako nový kontakt - Lead

Meno zákazníka: Tréning

Priezvisko: (Vaše priezvisko)

Simulácia výroby a spotreby

Cenovej ponuky

Výpočet návratnost

Tabuľky Simulácia výroby a spotreby a Výpočet návratnosti nájdete v CRM v časti dokumenty.

Cenovú ponuku vytvoríte v CRM pomocou kalkulátora CP (viď manuál k CRM).

Simulácia výroby Vám pomôže nájsť vhodnú veľkosť fotovoltickej elektrárne a taktiež batérií.

Na základe odhadu správnej veľkosti fotovoltickej elektrárne zo Simulácie výroby potom vytvoríte cenovú ponuku.

Nezabudnite na posúdenie nutnosti doplnkových dielov (optimizéry, Smartmeter, predĺženie káblovej trasy nad štandardnú dĺžku započítanú v cene a pod.)

Predstavu o streche domu nájdete na stránke Katastrálneho úradu SR: https://zbgis.skgeodesy.sk/mkzbgis/sk/zakladna-mapa

alebo :

https://earth.google.com/ kde viete merať aj rozmery strechy (orientačné).

Dodržujte nasledovné:

• Na stretnutie choďte vždy presne na dohodnutý termín. Nemeškajte. Ak vám predsa len niečo spôsobilo meškanie, dajte to zákazníkovi včas vedieť.

• Majte čisté vozidlo a buďte vždy dobre ustrojení.

• Dbajte na to, aby ste išli na stretnutie dobre najedení a mali dostatočný pitný režim.

• Dôležité je dodať telu správnu výživu aj vo forme vitamínov a minerálov (poraďte sa s odborníkmi a doplňte do výživy aj vitamín B1 v kombinácii s vitamínom C)

7.1. ŠTATISTIKY

Štatistiky – čo sú

Čo je štatistika? Štatistika je číslo alebo množstvo porovnané so skorším číslom alebo množstvom tej istej veci.

Štatistiky sa týkajú množstva urobenej práce alebo jej peňažnej hodnoty. Štatistika, ktorá ide dole, znamená, že súčasné číslo je menšie ako to predchádzajúce.

Štatistika, ktorá ide hore, znamená, že súčasné číslo je väčšie ako to predchádzajúce.

Pracujeme na základe štatistík. Tie ukazujú, či jedinec alebo skupina pracujú alebo nie, pretože práca sa odráža na štatistike. Keď jedinec nepracuje efektívne*, tak jeho štatistika pôjde nevyhnutne dole. Ak pracuje efektívne, štatistika pôjde hore.

*(efektívny – účinný. účinný - majúci žiadaný účinok: ú-é opatrenie, ú-á pomoc; účinok - výsledok pôsobenia: ú. lieku, škodlivý, blahodarný ú.)

Štatistický týždeň

V HelioZOOM začína štatistický týždeň od stredy prebiehajúceho kalendárneho týždňa do stredy nasledujúceho kalendárneho týždňa.

Termíny pre odovzdávanie štatistík

Prvá úroveň, napr. predajca

Denné štatistiky – do 24:00 hod prebiehajúceho dňa

Týždenné štatistiky – v stredu do 24:00 hod prebiehajúceho kalendárneho týždňa, za predchádzajúci štatistický týždeň

Druhá úroveň, napr. riaditeľ pobočky

Riaditeľ pobočky zosumarizuje týždenné štatistiky a odovzdáva ich nasledovne:

Týždenné štatistiky – vo štvrtok do 9:00 hod prebiehajúceho kalendárneho týždňa, za predchádzajúci štatistický týždeň.

Postup pre vyplňovanie Tabuľky Štatistiky

Postup pre vyplňovanie na konci štatistického týždňa

  1. Prepíše údaje z denných štatistík do stĺpca Celkovo do príslušného týždňa týždenných štatistík.

  2. Takto kompletne vyplnenú Štatistiku za celý týždeň odošle svojmu nadriadenému (rsp. uloží predpísaným spôsobom na Google disku, ak je tento spôsob zadefinovaný).

  3. Následne si pripraví tabuľku Štatistiky pre použitie v nasledujúcom týždni spôsobom:

    • Prepíše údaje v stĺpci Celkovo aktuálny týždeň do stĺpca Celkovo minulý týždeň.

    • V denných štatistikách prepíše v každom dni hodnoty zo stĺpca aktuálny týždeň do stĺpca minulý týždeň.

    • Vymaže hodnoty v každom stĺpci aktuálny týždeň

Vzor tabuľky Štatistika:

PODPRODUKTY PREDAJCU

Zozbieraný kontakt

Predajca osloví známeho, predavačku alebo akúkoľvek inú osobu a získa kontakt, ktorý:

  1. Patrí do cieľovej skupiny HelioZOOM

  2. Kontakt obsahuje aspoň priezvisko, číslo na mobilný telefón a miesto bydliska

Oslovený kontakt

Predajca osloví/skontaktuje (telefonicky alebo osobne) kontakt cieľovej skupiny HelioZOOM a:

  1. Predstaví firmu HelioZOOM a jej prínos/produkt pre zákazníkov

  2. Zistí postoj kontaktu

(kontaktovať –nadviazať s niekým kontakt, spojenie. Osloviť – prihovoriť sa niekomu, Prihovoriť sa – 1. nadviazať rozhovor s niekým 2. požiadať o podporu, priazeň pre niekoho.)

Lead získaný vlastnou činnosťou

Vzbudená potreba osloveného kontaktu ku kúpe fotovoltickej elektrárne (FVE)

Alebo inak získaný lead, napríklad aj vlastnou činnosťou v kiosku HelioZOOM, vlastným marketingom a pod.

(Lead – informácia o zákazníkovi resp. potenciálnom zákazníkovi získaná nejakou aktivitou (z angl. lead – viesť). Často je to kontakt na zákazníka, získaný z internetu)

Lead získaný od firmy

Obdržaný lead od firmy HelioZOOM.

Kontaktovaný lead

skontaktovaný (telefonicky alebo osobne) lead a:

zistená ruina

vyvolaný strach pred zhoršením

ponúknuté riešenie

Dohodnuté stretnutie

Kontaktovaný lead a:

získaný súhlas so stretnutím a v kalendári naplánovaný dátum stretnutia

získaný súhlas s prítomnosťou partnera počas stretnutia

dohodnuté, že zákazník zašle ročné vyúčtovanie za elektrinu

zistený typ vykurovania

zistené budúce plány na zvýšenie spotreby elektriny (vykurovanie, klimatizácia a pod.)

Urobené prvé stretnutie

Predajcom urobené prvé stretnutie s potenciálnym zákazníkom a:

urobený úvod (privítanie, náklonnosť a potvrdenie bytia)

odkomunikované a získaný súhlas na "Som tu, aby som vám pomohol vybrať pre vás najlepšie riešenie"

zistené potreby a všetky gombíky

urobená základná vizualizácia zo strany zákazníka (akú veľkosť, batérie)

vzdelaný zákazník

urobená rozšírená vizualizácia zo strany zákazníka (kde to bude, akú veľkú by chcel, aké a kde batérie, kontrola káblovej trasy, obhliadka strechy, odhad počtu panelov, kontrola bleskozvodu, prvkov tienenia )

navrhnuté najvhodnejšie riešenie

odkontrolované porozumenie a prínos pre zákazníka

Uzatvorená zmluva

Predajcom urobené prvé alebo následné stretnutie s potenciálnym zákazníkom a:

Zákazník vyzvaný k akcii

Zákazníkom podpísaná zmluva

Zákazníkom podpísaná cenová ponuka

Zákazníkom podpísaný technický list

Zákazníkom podpísané splnomocnenie

Ak zákazník nie je aj vlastníkom nehnuteľnosti alebo je spoluvlastníkom (neplatí pri BSM), dohodnuté so zákazníkom, že odkomunikuje vlastníkovi nehnuteľnosti, že za ním príde predajca HelioZOOM ohľadom podpisu Písomného súhlasu vlastníka / spoluvlastníka nehnuteľnosti s realizáciou stavby – fotovoltická elektráreň (ďalej iba Písomný súhlas vlastníka)

Odovzdaná 4ková výmena

Zákazník informovaný o dôležitosti včasnej úhrady a dohodnutý termín úhrady

Zákazník upozornený na dotazník

Zákaznik poučený o následných krokoch

Predajca ukáže Písomný súhlas vlastníka riaditeľovi, ten na spodný okraj napíše čitateľne svoje priezvisko, uvedie aktuálny dátum, pridá podpis, urobí kópiu takto označeného dokumentu, ktorú odovzdá predajcovi. Predajca kópiu nascanujte alebo odfotí a nahrá do CRMka

Riaditeľ požiadaný o schválenie obchodného prípadu