Prihlásenie

Časť A: Orientácia

V tejto časti sa oboznámite s fungovaním spoločnosti HelioZOOM, jej hodnotami a základnými predajnými zručnosťami. Na konci napíšete krátke zhrnutie toho, ako ste jej obsahu porozumeli.

1.1. Ako správne študovať

Aby mal každý študent maximálny prínos so štúdia, je dôležité porozumieť tomu, ako má študovať a na čo si dať pozor.

Študent sa môže dostať do problémov z 3 dôvodov:

  1. Študent študuje predmet, o ktorom nemá dostatok informácií a skúseností. Nevie si vôbec predstaviť, ako študovaná vec vyzerá a funguje.

    Riešenie:

    Získajte vždy dostatočnú predstavu o tom, čo študujete. Najlepší je osobný kontakt, preskúmanie predmetu štúdia, dotknite sa predmetov a zisťujte o nich čo najviac informácií. Pomôcť vám môžu rôzne náčrtky, alebo znázornenie študovaného predmetu pomocou rôznych drobných predmetov (kamienky, kancelárske spinky, gombíky a pod.) Ak to nie je možné, získajte a prezrite si obrázky, náčrty, schémy, alebo rôzne videá. Na YouTube nájdete mnoho dobrých videí ohľadne študovaného predmetu.

  1. Študent postupuje v štúdiu príliš rýchlo na nové učivo, bez toho, aby dokonale zvládol to predchádzajúce.

    Riešenie:

    Najskôr získajte úplné porozumenie danému učivu, precvičte a overte si získané vedomosti a až potom pokračujte na nasledujúce učivo.

  1. Študent pri štúdiu narazí na slovo, ktorému nerozumie. Slová majú viac významov a on nemusí poznať ten význam, s ktorým je slovo použité v texte. Nechopené slovo vždy spôsobuje problémy v štúdiu.

    • Mali ste niekedy pocit, že to, čo práve čítate vám nejako nejde do hlavy, nevnímali ste to a musíte to čítať znovu?

    • Mali ste pri čítaní pocit, že ste zrazu unavený a začalo sa vám zívať?

    To všetko sú prejavy toho, že ste v texte, ktorý ste práve čítali narazili na nepochopené slovo.

    Riešenie:

    Ak sa pri štúdiu stretnete so slovom ktorému nerozumiete, objasnite si jeho význam. Opýtajte sa na význam slova toho, kto vám prednáša. Nehanbite sa. To že sa pýtate neznamená, že ste hlúpy. Hlúpy ostanú tí, ktorí sa nepýtajú. Ak sa pýtate, prednášajúci bude vedieť, že sa o predmet zaujímate a určite vám slovo veľmi rád objasní.

Ak sa stretnete s nepochopeným slovom pri čítaní textu a nemáte sa koho opýtať a poprosiť o pomoc, nájdite si slovo v slovníku a prečítajte si jeho definíciu. Existuje veľa slovníkov a vy si nájdite ten, ktorý vám najviac vyhovuje.

Dobrý slovník je aj na internetovej stránke Jazykovedného ústavu Ľudovíta Štúra Slovenskej akadémie vied: slovnik.juls.savba.sk

Ak zbadáte na sebe pri štúdiu prejavy nepochopeného slova (zívanie, únava, nejde to hlavy), pozrite sa na text, ktorý ste čítali pred chvíľou a skúste tam nájsť nepochopené slovo a objasnite si ho.

Ak už máte tieto dôležité informácie o nepochopenom slove a problémoch, ktoré spôsobuje, objasňujte si nepochopené slovo pri štúdiu, ale aj v bežnom živote. Zanechanie štúdia, zanechanie práce, strata záujmu o to, čo robíte, nezhody medzi ľuďmi majú často prvotnú príčinu v nepochopenom slove.

1.2. Organizácia spoločnosti HelioZOOM s.r.o

Základný účel spoločnosti HelioZOOM s.r.o.

Zabezpečiť ľuďom stabilitu v oblasti energií, ochranu pred zmätkom v tejto oblasti a prístup k lacnejšej energii.

Spoločníci spoločnosti a ich funkcie:

Martin Hrehor - Obchodný riaditeľ 0905 510 231

1.3. Základy pre prácu predajcu: Komunikačný cyklus a Trojuholník Porozumenia

Základným nástrojom predajcu je komunikácia so zákazníkom. Čím lepšie predajca pochopí, čo je správna komunikácia, tým úspešnejší bude v svojej práci.

Predstavme si, že A a B sú dvaja ľudia, ktorý spolu komunikujú o jablku. Správna komunikácia (komunikačný cyklus) obsahuje tieto časti:

  1. A vyšle komunikáciu k B

  2. B prijme komunikáciu od A

  3. B pochopí komunikáciu presne tak, ako to myslel A

  4. B potvrdí pre A, že komunikácia A k nemu dorazila a prijal ju

V bežnej komunikácii ľudí chýba 4. bod. Nazýva sa to Potvrdenie. Človek, ktorý v komunikácii nedostane potvrdenie sa cíti zle. Potvrdenie nie je súhlas s tým, čo A hovorí. Potvrdenie je iba oznámenie pre A, že komunikácia k B dorazila.

V praxi by to mohlo vyzerať asi takto:

Manžel: Drahá, dnes mám veľa práce a asi prídem domov neskôr

Manželka: V poriadku

Zákazník: Batérie sú asi veľmi drahé, tak to teraz zoberiem bez batérií

Predajca HelioZOOM: Rozumiem vám, asi ste mali doteraz takúto skúsenosť?

To isté platí pre ďalšie spôsoby komunikácie. Ak dostanete mail, čo najskôr potvrďte jeho prijatie. V prípade, že neviete odpoveď, napíšte, že ste mail prijali, nemáte ešte všetky potrebné informácie, ale po ich získaní druhej strane čo najskôr odpoviete (môžete uviesť termín).

Dávajte pozor na to, aby vaša komunikácia mala tieto prvky:

  1. Potvrdenie. Čím viac sa vám to bude dariť, tým lepšie sa bude pri vás zákazník cítiť.

  2. Zaujímajte sa o zákazníka. Čim viac sa zákazníka budete pýtať, tým viac bude pociťovať váš záujem o neho a bude k vám otvorenejší. Pripravte si otázky pred komunikáciou so zákazníkom. Vy ste ten, kto vedie komunikáciu a rozhoduje, ako bude prebiehať komunikácia

  3. Nechajte ho viac rozprávať ako vy. Opäť ste to vy, kto riadi a kontroluje komunikáciu. Ak zrazu rozprávate viac vy, znamená to, že kontrolu nad komunikáciou prebral zákazník. On vám začal dávať otázky a vy na nich odpovedáte.

Porozumenie (medzi ľuďmi) sa skladá z troch častí:

  1. Komunikácia

  2. Náklonnosť (ochota, byť v niekoho prítomnosti, mať niekoho rád)

  3. Spoločný súhlas (spoločná Realita o niečom)

Platí jedno pravidlo:

Ak sa zlepšuje jedna časť Porozumenia, potom sa zlepšujú aj ostatné dve časti

Ak sa zhoršuje jedna časť Porozumenia, potom sa zhoršujú aj ostatné dve čast

Porozumenie si môžeme predstaviť ako trojuholník, kde Komunikácia, Náklonnosť a Realita sú vrcholy trojuholníka.

Ak sa zvyšuje jeden vrchol, potom sa zvyšujú aj ostatné dva vrcholy a zväčšuje sa Porozumenie.

Platí to aj naopak. Ak znižujete jeden vrchol, potom sa Porozumenie zmenšuje.

Ak tomu rozumiete a získate v tom zručnosť, potom budete vedieť komunikovať s kýmkoľvek, o čomkoľvek a kedykoľvek.

Zoberte nejakú vec, na ktorej by ste s dotyčným mohli mať spoločný súhlas, začnite o tom spolu komunikovať a zvýšite tým jeho náklonnosť.

Ako to použiť v predaji?

Nájdite niečo, na čom má zákazník súhlas ( jeho pekná záhrada, pekný dom, poriadok na dvore – proste čokoľvek, čo viete, že je zákazníkova „srdcovka“) a začnite s ním o tom komunikovať. Získate od neho väčšiu náklonnosť k Vám, viac sa vám otvorí, získate od neho viac informácií, urobíte mu viac na neho šitú ponuku a v neposlednom rade, ak bude mať k vám veľmi vysokú náklonnosť, potom od neho aj skôr získate objednávku.